Pengembangan Strategi Pemasaran Kawasan Ekowisata Di Indonesia Yang Berbasis Pada Peningkatan Ekonomi Lokal

Main Article Content

Vendy Wijaya

Abstract

This  study aims to determine the potential of ecotourism management   and  public  participation   to  the  economic environmental aspects as well as formulating marketing strategies.  The results showed that in the management  of the tourism element of ecotourism there are still some deficiencies. Local communities haven’t been intensively involved and yet derive optimal benefits from ecotourism. Due to ecotourism hasn’t contributed much to stimulate   the economy of local communities.  In order to meet the criteria of the concept of ecotourism, the main efforts of local community involvement is needed. Viewed from the aspect of conservation, has been their natural and cultural preservation program, and of the economic aspects that benefit local communities


 

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Wijaya , V. (2016). Pengembangan Strategi Pemasaran Kawasan Ekowisata Di Indonesia Yang Berbasis Pada Peningkatan Ekonomi Lokal. Akubis: Jurnal Akuntansi Dan Bisnis, 1(02), 24-35. https://doi.org/10.37832/akubis.v1i02.24
Section
Articles

References

Anonim. 2009. Undang-Undang No 10 Tentang Kepariwisataan. Jakarta: Novindo Pustaka.
Basu Swastha, D. d. 2003. Manajemen Pemasaran Modern. Yogykarta: Liberty.
Bima, B. P. 2010. Bima dalam Angka. Bima: Badan Perencanaan Daerah.
Damanik, J. d. 2006. Perencanaan Ekowisata: Dari Teori ke Aplikasi. Yogyakarta: PUSPAR UGM dan Penerbit Andi.
Fandeli, C. 1997. Dasar-dasar Manajemen Kepariwisataan Alam. Yogyakarta: Liberti.
Ihsan, H. S. 2015. Pengembangan Potensi Ekowisata Di Kabupaten Bima. Jurnal GeoEco.
Kotler, P. 2005. Manajemen Pemasaran Edisi Kesebelas Jilid 1. Jakarta: PT. Indeks.
N, A. 2008. Penerapan Konsep Ekowisata Pada Taman Nasional Gede-Pangrango. Jakarta.
NTB, B. P. 2005. Badan Perencanaan Daerah Propinsi NTB, RTRW NTB. Mataram: Badan Perencanaan Daerah Propinsi NTB.
Satria, D. n.d.. Strategi Pengembangan Ekowisata Berbasis Ekonomi Lokal Dalam Rangka Program Pengentasan Kemiskinan Di Wilayah Kabupaten Malang.
Stanton, W. J. 2001. Prinsip Pemasaran. Jakarta: Erlangga.
Tuwo, A. 2011. Pengelolaan Ekowisata Pesisir dan Laut. Surabaya: Brilian Internasional.
Yanuarti Kania Dewi, A. R. 2008. Kajian Pengembangan Kawasan Capolaga Sebagai Daya Tarik Ekowisata. Jurnal Perencanaan Wilayah dan Kota.